کنترل بیسیم تجهیزات

کنترل بیسیم تجهیزات

جدیترین مقالات

2 – جستجو و دستیابی به کامپوننت ها در Altium Designer

با نام خداوند جان و خرد.

در این نوشته خواهید خواند:

  • دسترسی به کامپوننت ها
  • جستجو برای قطعات جدید
  • کاوش در نتایج جستجو
  • ذخیره از پانل جستجوی بخش سازنده در فضای کاری

دسترسی به کامپوننت ها

اجزای پروژه (همون کامپوننت های) PCB شما را می توان در کتابخانه Workspace شرکت شما ایجاد و قرار داد(اختصاصیش کنیم) . این کامپوننت ها از طریق پنل Components قرار می گیرند که از موتور جستجوی کامپوننت پیشرفته Altium Designer استفاده می کند.(میتونید که کتابخانه ها را هم دانلود و نصب نمایید.البته به مواردی بر میخورید که داخل کتابخانه نیست و یک از راه حلها استفاده از همین سیتم سرچ می باشد)

یک مؤلفه جدید کتابخانه Workspace با استفاده از ویرایشگر مؤلفه ایجاد می‌شود که در آن می‌توانید تمام داده‌های مؤلفه (مدل‌های دامنه، پارامترها، انتخاب‌های قسمت، و غیره) را به‌صورت دستی تعریف کنید یا از داده‌های ذخیره‌شده از پانل «جستجوی بخش سازنده» استفاده کنید . این پنل به شما امکان دسترسی فوری و به‌روز به یک سیستم جستجو و تجمیع اجزای قدرتمند را می‌دهد(البته خیلی هاش واسه ما ایرانی ها قابل دسترس نیستدر حقیقت اینطرف واسه ما بعضی چیزها را فیلتر می کنند و انطرف هم مابعضی چیزها را تحریم میکنند و نمیگذارند دسترسی پیدا کنیم ولی نگران نباشید راه زیاد هست)، که جزئیات میلیون‌ها مؤلفه از هزاران سازنده، هر کدام با اطلاعات آنلاین را در اختیار ما قرار می‌دهد. بسیاری از اجزای طراحی آماده هستند، با یک نماد و یک مدل تکمیل می شوند.

جستجو برای قطعات جدید

برای یافتن اجزای جدید پانل Manufacturer Part Search مورد نیاز است . برای باز کردن پانل Manufacturer Part Search ، روی Panel در سمت راست پایین پنجره برنامه را فشار دهید و از منو Manufacturer Part Search را انتخاب کنید. پانل هایی که در حال حاضر قابل مشاهده هستند با یک علامت در منو مشخص می شوند.

Pnl MPS Access AD22 10 1 1

اولین بار که پانل Manufacturer Part Search باز می شود، لیستی از دسته بندی قطعات را مطابق شکل زیر نمایش می دهد.

Pnl ManPartSearch AD21 6 1 1
جستجوی بخش سازنده ، قبل از انجام جستجو

با استفاده از موتور جستجوی اجزای پیشرفته Altium Designer، پانل Manufacturer Part Search را می توان در حالت جستجوی ساده با وارد کردن یک عبارت در قسمت جستجوی اصلی یا در حالت پیشرفته آن با اصلاح تدریجی معیارهای جستجو با استفاده از انتخاب های دسته ها و فیلترها استفاده کرد. یا با استفاده از هر دو قابلیت با هم.

  • برای انجام یک جستجوی ساده، شرح جستجو را در قسمت جستجو در بالای پانل تایپ کنید و Enter را فشار دهید .
  • مثلا:LED green clear 0603 SMD
Pnl MPS SearchSimple AD22 10 1000x708 1 1 1

از فیلد جستجو برای انجام جستجوی متنی استفاده کنید. روی x کوچک کنار رشته جستجو کلیک کنید تا آن را پاک کنید، روی رشته جستجو کلیک کنید تا دوباره آن را در قسمت جستجو برای ویرایش بارگیری کنید، برای جزئیات مربوط به آن جزء و برای دسترسی به لیست شماره‌های تامین‌کننده در فهرست نتایج، روی توضیحات مؤلفه کلیک کنید ( SPN ها)، همانطور که در بالا نشان داده شده است.

  • برای انجام یک جستجوی جنبه‌ای، از دسته‌ها و فیلترها استفاده کنید تا با روشن و خاموش کردن معیارها، بخش‌های احتمالی را کشف کنید.
  • مثلا:ابتدا یک دسته راLEDs انتخاب کنید ، مانند
  • سپس دسته بندی LED ها را بر اساس , , , و غیره فیلتر کنید .ColorPackagingMountHas Model
Pnl MPS FacetedSearch AD22 10 1000x688 1 1 1
یا از ترکیبی از دسته ها، فیلترها و فیلد جستجو برای انجام یک جستجوی چند وجهی استفاده کنید.

دوستان توی این قسمت باید بچرخید که کاملا دستتون بیاد.راحته فقط یه سرچ کوچک هست ولی بهش زیاد دل نبندید ولی ازش هم رد نشید چون این هم یه راه حل برای پیدا کردن قطعات هست.

نکاتی برای کار در پانل جستجوی قطعات سازنده

  • دسته ها با استفاده از منوی کشویی که با شماره 1 در تصویر بالا مشخص شده است قابل دسترسی هستند.
  • بر روی دکمه که با شماره 2 برای روشن و خاموش کردن لیست فیلترها اقدام فرمایید.
  • برخی از فیلدهای فیلتر شامل کادرهای متنی برای وارد کردن مقادیر عددی هستند. برای اعمال مقدار، Enter را روی صفحه کلید فشار دهید .
  • اگر لیست نتایج به روز نشد، در قسمت جستجو کلیک کنید و Enter را در صفحه کلید فشار دهید.
  • معیارهای جستجوی فعلی تعریف شده توسط لیست فیلترهای فعال دقیقاً در زیر نوار جستجو به تفصیل آمده است. برای حذف هر یک از معیارهای جستجوی موجود، روی نماد x کوچک کلیک کنید . توجه داشته باشید که محتویات کادر جستجوی فیلترها برای این نتایج نیز صدق می کند، بنابراین اگر پاک نشده باشد، فقط می توانید معیارهای جستجویی را که آخرین بار در کادر جستجو وارد شده است حذف کنید. برای حل این مشکل کادر جستجو را پاک کنید.
SearchCriteria2 AD21 6 1 1
  • روی عنوان ستون کلیک کنید تا نتایج بر اساس آن ستون مرتب شوند.
  • روی عنوان ستون موجود کلیک راست کنید تا به کادر گفتگوی Select Columns برای پیکربندی ترتیب ستون و قابلیت مشاهده دسترسی داشته باشید.
Dlg SelectColumns MPSpanel AD21 6 1 1

پانل ها که از جستجوی اجزا پشتیبانی می کنند، حالت عادی و حالت فشرده دارند. با تغییر اندازه پانل، کنترل‌ها دوباره مرتب می‌شوند، بنابراین ممکن است دقیقاً همانطور که در اینجا نشان داده شده و توضیح داده شده است، نمایش داده نشوند.

کاوش در نتایج جستجو

نتایج جستجوی پانل لیستی از قطعات سازنده را نشان می دهد که به طور کامل یا جزئی با معیارهای جستجو مطابقت دارند. روی قسمتی کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و پیوندی را نمایش می دهد که به اطلاعات مربوط به آن قسمت دسترسی دارد.

Pnl ManPartSearch Results AD19 1 2 2

نکاتی برای کار با نتایج جستجو

  • اگر سازنده تصویری از قطعه ارائه دهد، نمایش داده می شود. در کنار تصویر، شماره قطعه سازنده Manufacturer Part Number (MPN) وجود دارد که همچنین پیوندی به اطلاعات دقیق در مورد قطعه در وب سایت Octopart است (که با شماره 1 در تصویر بالا مشخص شده است).
  • نوار رنگی عمودی وضعیت چرخه عمر سازنده را نشان می دهد. برای مثال، Volume Production، EOL، و غیره. برای اطلاعات بیشتر، مکان نما را روی نوار نگه دارید. توجه داشته باشید که وضعیت چرخه عمر سازنده (چرخه عمر سازنده یا Lifecycle status چیست) نشانه در دسترس بودن نیست. که در کاشی های تامین کننده جداگانه نمایش داده می شود (همانطور که در زیر توضیح داده شده است). به عنوان مثال، ممکن است یک سازنده قطعه ای را به عنوان پایان عمر پرچم گذاری کرده باشد، اما تامین کنندگان ممکن است همچنان مقادیر زیادی انبار داشته باشند.
  • این آیکون (دارای مدل) نشان می دهد که مدل هایی برای این قسمت وجود دارد. بر روی آیکون (اطلاعات قسمت) در سمت راست بالای پانل برای نمایش اطلاعات دقیق قطعات، کلیک کنید
  • برای انتخاب آن قسمت روی هر نقطه از یک ردیف کلیک کنید. ردیف برجسته می شود و پیوند دوم ظاهر می شود که نشان دهنده تعداد تامین کنندگانی است که می توانند آن قسمت را تحویل دهند (شماره 2 در تصویر بالا).
  • جزئیات هر تامین کننده در مورد آن قسمت بر روی یک بنر رنگی ارائه شده است. به این قسمتها SPN (شماره‌های قطعه تامین‌کننده) نیز گفته می‌شود.

تفسیر وضعیت چرخه حیات

یه توضیحی هم در رابطه با Lifecycle State داشته باشیم

LifecycleStatus1 1 1

وضعیت چرخه عمر (Lifecycle State) به چند دلیل برای استفاده به عنوان یک شاخص طراحی شده است:

  1. آلتیوم پایگاه داده ای از میلیون ها کامپوننت دارد که توسط هزاران سازنده قطعات تولید شده اند. از آنجایی که هیچ روش منفرد و ثابتی برای انعکاس وضعیت چرخه عمر یک قطعه توسط آن تولیدکنندگان استفاده نمی شود، وضعیت بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان جهانی و تجزیه و تحلیل فروش جهانی است.
  2. یک قطعه تنها زمانی به عنوان EOL یا منسوخ گزارش می شود که حداقل یک توزیع کننده یا سازنده مجاز این وضعیت را تأیید کرده باشد.
  3. تعیین وضعیت توصیه نشده برای طراحی جدید (NRND) پیچیده تر است. گاهی اوقات تولیدکنندگان فقط گزارش می دهند که آیا یک قطعه فعال است یا نه، و ممکن است از قبل اخطار قطع یا تعویض قطعه را ارائه ندهند. بنابراین این وضعیت چرخه عمر همیشه با وضعیت ارائه شده توسط سازنده مطابقت ندارد. الگوریتم وضعیت از اطلاعات مختلف، از جمله در دسترس بودن موجودی در زمان واقعی و تاریخی از همه توزیع‌کنندگان، برای تعیین در دسترس بودن قطعه استفاده می‌کند. قطعاتی که به‌طور مداوم در دسترس نبودند (زمانی که در گذشته عموماً در دسترس بوده‌اند)، یا نمی‌توان آن‌ها را پس از اینکه قبلاً در دسترس بودند، طی یک دوره زمانی تهیه کرد، در نهایت به عنوان NRND علامت‌گذاری می‌شوند (اگر قبلاً EOL یا منسوخ نشده باشند) .
  4. ایده نشانگر وضعیت چرخه عمر، ارائه اطلاعاتی ساده و قابل درک است که به شما کمک می کند تا با برجسته کردن بخش هایی که ممکن است مشکل ساز باشند، تصمیمات آگاهانه تری در مورد یک قطعه بگیرید. با این حال، به دلیل حجم بسیار زیاد داده ها و تعداد مؤلفه هایی که یک Workspace Library را تشکیل می دهند، همیشه این احتمال وجود دارد که وضعیت Altium از وضعیت سازنده آنی عقب باشد و بنابراین به روز نباشد. تضمین صحت وضعیت چرخه عمر توسط Altium امکان پذیر نیست، توصیه می شود در صورت وجود هر گونه شک، اطلاعات مجاز چرخه عمر را با سازنده بررسی کنید.

Supplier Tile

حجم زیادی از اطلاعات ارائه شده در هر SPN وجود دارد. مکان نما را روی نماد یا جزئیات نگه دارید تا راهنمای ابزار با اطلاعات بیشتر نمایش داده شود.

SpnTile AD19 1 1 1
SPN شامل اطلاعات دقیق در مورد قطعه و در دسترس بودن آن است.

اطلاعات Supplier Tile

بنری که نام تامین کننده را نشان می دهد، جایی که رنگ بنر نشان می دهد:

  • سبز = بهترین انتخاب
  • نارنجی = قابل قبول
  • قرمز = پرخطر

شماره قطعه تامین کننده (پیوندهای آن قسمت در وب سایت Octopart).

کد کشور محل تامین کننده (ISO alpha 2).

منبع اطلاعات قطعه (معمولاً ارائه دهنده قطعات آلتیوم). رنگ نشان می دهد:

  • خاکستری روشن = پیش فرض، کمتر از یک هفته پیش به روز شده است
  • نارنجی = 1 هفته < آخرین به روز رسانی < ماه پیش
  • قرمز = آخرین به روز رسانی > 1 ماه پیش

مقدار موجودی:  قرمز اگر موجودی موجود نباشد.

قیمت واحد:  قرمز در صورت عدم وجود قیمت. قیمت واحد به واحد پولی که در تنظیمات پنل پیکربندی شده نشان داده می شود (پانل جستجوی قطعات سازنده، تنظیمات).

بسته بندی قطعات عرضه شده؛ برای جزئیات شناور

قیمت های موجود با حداقل تعداد سفارش کاهش می یابد.

ذخیره از پانل جستجوی بخش سازنده در فضای کاری و کتابخانه

اگر قطعه را که در پانل جستجوی قطعات سازنده پیدا کرده‌اید دارای مدل‌های طراحی Altium باشد،آیکون دارای نماد مدل نشان داده می شود. اگر یک جزء دارای مدل باشد، نماد شماتیک و مدل‌هایی که در قسمت جزئیات اجزای پانل فهرست می‌شوند (بررویپانل جستجوی قطعات سازنده، اطلاعات قطعهدر پانل کلیک کنید تا این صفحه نمایش داده شود یا بر روی پانل اجزاء، حالت فشرده، جزئیات اجزاء کلیک کنید اگر پانل در حالت فشرده خود قرار دارد. هر جزء را می توان در Workspace متصل به شما ذخیره کرد.(Workspace هم نداریم پس باید چکار کنیم.خیلی راحت روش راست کلیک میکنیم و بعد گزینه دانلود را کلیک میکنیم ولی در کل چ.ن جهانی کار نمیتونیم بکینم در بعضی مواقع واسه دریافت فایل ها مشکل داریم که برای این مشکل هم توسیعه هایی هست که در ادامه آموزشهای بعدی بهتون می گم)

Pnl MPS Transistor AD22 10 840x595 1 1 1

برای ذخیره یک مؤلفه از پانل در Workspace

این قسمت را از توضیحش صرفه نظر میکنیم ولی برای کسایی که خواستار دانستن این موضوع هستند من لینکشو قرار میدم.کلیک کنید

دریافت قطعات پروژه مولتی ویبراتور

اکنون زمان آن رسیده است که از پنل Manufacturer Part Search برای یافتن قطعات مورد نیاز برای مدار Multivibrator (یک پروژه در آموزشها معرفی کردیم که در حین آموزش به طراحی اون می پردازین و اسمش هست مدار مولتی ویبراتور و اینکه این مدار چی هست را کاری باهاش نداریم و بیشتر شماتیکش واسموم مهمه که پی سی بی اون را بکشیم و البته بعد از اجرای شماتیکش داخل آلتیوم دیزاینر) همانطور که در جدول زیر آمده است استفاده کنید.یادتون باشه اکثر طراح ها از کتابخانه های آماده و بی دردسر استفاده میکنند و در بعضی مواقع از این قسمت میشه برای آن دسته از قطعاتی که در کتابخانه پیدا نمیشه استفاده کرد

حروفی که در طراحی استفاده میکنیمشرحنظرات
Q1، Q2ترانزیستور NPN همه منظوره، به عنوان مثال BC547 یا 2N3904جستجو برای: transistor BC547BC547CG را انتخاب کنید
C1، C2خازن 22nF، 5٪، 16 ولت، 0603جستجو برای:capacitor 22nF 16V 0603
R1، R2مقاومت 100K، 5٪، 0805جستجو برای:resistor 100K 5% 0805
R3، R4مقاومت 1K، 5٪، 0805جستجو برای:resistor 1K 5% 0805
P1هدر 2 پیناز ویژگی جستجوی وجهی برای فیلتر کردن موارد زیر استفاده کنید: رابط، 2 پین، عمودی، مرد، هدر

یافتن و ذخیره ترانزیستور

  • پانل جستجوی بخش سازنده را باز کنید ، اگر قبلاً این کار را نکرده اید – روی آن کلیک کنیددکمه پانل هادر سمت راست پایین پنجره برنامه را فشار دهید و از منو Manufacturer Part Search را انتخاب کنید.
  • از فیلد جستجوی پانل برای جستجوی موارد زیر استفاده کنید transistor BC547.
Pnl MPS MultivibratorTransistor AD22 10 1 1
  • روی ترانزیستور کلیک کنید ON Semiconductor BC547CGتا آن را در شبکه نتایج در پانل انتخاب شود.
  • برای بررسی در دسترس بودن ، آن را در شبکه نتایج در پانل انتخاب کنید و سپس روی پیوند SPN که ظاهر می شود کلیک کنید.
Pnl MPS SPNDetailLink AD22 10 1 1
  • صفحه Component Details پانل را با استفاده ازپانل جستجوی قسمت سازنده، جزئیات کامپوننتدکمه (یا با استفاده ازپانل اجزاء، حالت فشرده، جزئیات اجزاءدر صورتی که پانل در حالت فشرده خود قرار دارد، در پایین پانل را فشار دهید) تا بتوانید ویژگی ها و مدل های جزء انتخاب شده را بررسی کنید. شما یک جزء را انتخاب خواهید کرد که شامل یک نماد و ردپای باشد.
  • هنگامی که ترانزیستور مورد نیاز در پانل انتخاب شد، روی آن کلیک کنیدPnl ManufacturerPartSearch Btn Save AD22 10 را فشار دهید در ناحیه بالای صفحه جزئیات اجزاء .
  • در گفتگوی ایجاد کامپوننت جدید که باز می شود، نوع کامپوننت ترانزیستور را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید .
Dlg CreateNewComponent Transistor AD21 6 1 1
  • در کادر  Use Component Data که باز می‌شود، گزینه Show only matching with template را در سمت چپ بالای کادر غیرفعال کنید و گزینه‌های Parameters ، Symbols ، Footprints  و Datasheets را فعال کنید، سپس روی OK کلیک کنید .
Dlg UseComponentData Transistor AD22 10 500x553 1 1 1
  • ویرایشگر تک مؤلفه با بارگیری داده های انتخابی باز می شود. در صورت لزوم، می توانید بررسی کنید که نماد، ردپای و پارامترها با الزامات شرکت شما مطابقت دارند. و همچنین داده های حیاتی چیدمان، مانند تخصیص پین ها در ردپای PCB. توجه داشته باشید که اکثر اجزای موجود در پانل جستجوی بخش سازنده شامل یک دیتاشیت است که به صورت PDF در لیست پارامترها  (مانند شکل زیر) یا از طریق دکمه صفحه داده در لیست گزینه‌های قسمت موجود است .
Aquire Transistor DataSheet 900x420 1 1 1
  • وقتی از درست بودن مدل ها و پارامترها راضی شدید، دستور File » Save to Server را از منوهای اصلی انتخاب کنید.
  • در کادر گفتگوی ویرایش ویرایش برای آیتم که باز می‌شود، یک نظر معنی‌دار برای نسخه ویرایش مؤلفه در قسمت Release Notes تایپ کنید (به عنوان مثال، Initial release of the transistor component saved from Manufacturer Part Search)، سپس روی OK کلیک کنید . هنگامی که مؤلفه در Workspace ذخیره می شود، یک گفتگوی وضعیت باز می شود. وقتی این کار کامل شد، ویرایشگر مؤلفه بسته می شود.

پیدا کردن و ذخیره خازن

  • به پانل جستجوی بخش سازنده برگردید و از قسمت جستجوی پانل برای جستجوی موارد زیر استفاده کنید capacitor 22nF 16V 0603.
  • KEMET C0603C223J4RACTUخازن را در شبکه نتیجه جستجو انتخاب کنید و روی آن کلیک کنیدPnl ManufacturerPartSearch Btn Save AD22 10 در قسمت Component Details را فشار دهید .
  • در کادر گفتگوی Create new component که باز می شود، نوع جزء خازن ها را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید .
  • در کادر گفتگوی Use Component Data که باز می‌شود، گزینه Show only matching with template را در سمت چپ بالای کادر غیرفعال کنید و گزینه‌های Parameters ، Symbols ، Footprints  و Datasheets را فعال کنید، سپس روی OK کلیک کنید .
  • ویرایشگر تک مؤلفه با بارگیری داده های انتخابی باز می شود. در قسمت Name در ناحیه Component در سمت چپ بالای ویرایشگر، نام جزء را به Capacitor 22nF +/-5% 16V 0603.
SCE AcquiringFromMPS CapacitorName AD21 6 1 1 1
  • سایر مقادیر داده را در حالت پیش فرض خود بگذارید و دستور File » Save to Server را از منوهای اصلی انتخاب کنید.
  • در کادر گفتگوی ویرایش ویرایش برای آیتم که باز می‌شود، یک نظر معنی‌دار برای نسخه ویرایش مؤلفه در قسمت Release Notes تایپ کنید (به عنوان مثال، Initial release of the capacitor component saved from Manufacturer Part Search)، سپس روی OK کلیک کنید . هنگامی که مؤلفه در Workspace ذخیره می شود، یک گفتگوی وضعیت باز می شود. وقتی این کار کامل شد، ویرایشگر مؤلفه بسته می شود.

یافتن و ذخیره مقاومت ها

  • به پانل جستجوی بخش سازنده بازگردید ، عبارت: resistor 100K 5% 0805.
  • Panasonic ERJ-6GEYJ104Vمقاومت را در شبکه نتایج جستجو انتخاب کنید و روی آن کلیک کنیدPnl ManufacturerPartSearch Btn Save AD22 10 در قسمت Component Details را فشار دهید .
  • در کادر گفتگوی Create new component که باز می شود، نوع مؤلفه Resistors را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید .
  • در کادر گفتگوی Use Component Data که باز می‌شود، گزینه Show only matching with template را در سمت چپ بالای کادر غیرفعال کنید و گزینه‌های Parameters ، Symbols ، Footprints  و Datasheets را فعال کنید، سپس روی OK کلیک کنید .
  • ویرایشگر تک مؤلفه با بارگیری داده های انتخابی باز می شود. در قسمت Name در ناحیه Component در سمت چپ بالای ویرایشگر، نام جزء را به Resistor 100K +/-5% 0805 125 mW.
  • سایر مقادیر داده را در حالت پیش فرض خود بگذارید و دستور File » Save to Server را از منوهای اصلی انتخاب کنید.
  • در کادر گفتگوی ویرایش ویرایش برای آیتم که باز می‌شود، یک نظر معنی‌دار برای نسخه ویرایش مؤلفه در قسمت Release Notes تایپ کنید (به عنوان مثال، Initial release of the resistor component saved from Manufacturer Part Search)، سپس روی OK کلیک کنید . هنگامی که مؤلفه در Workspace ذخیره می شود، یک گفتگوی وضعیت باز می شود. وقتی این کار کامل شد، ویرایشگر مؤلفه بسته می شود.
  • به پانل جستجوی بخش سازنده بازگردید ، عبارت: resistor 1K 5% 0805.
  • Panasonic ERJ-P06J102Vمقاومت را در شبکه نتایج جستجو انتخاب کنید و روی آن کلیک کنیدPnl ManufacturerPartSearch Btn Save AD22 10 در قسمت Component Details را فشار دهید .
  • در کادر گفتگوی Create new component که باز می شود، نوع مؤلفه Resistors را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید .
  • در کادر گفتگوی Use Component Data که باز می‌شود، گزینه Show only matching with template را در سمت چپ بالای کادر غیرفعال کنید و گزینه‌های Parameters ، Symbols ، Footprints  و Datasheets را فعال کنید، سپس روی OK کلیک کنید .
  • ویرایشگر تک مؤلفه با بارگیری داده های انتخابی باز می شود. در قسمت Name در ناحیه Component در سمت چپ بالای ویرایشگر، نام جزء را به Resistor 1K +/-5% 0805 500 mW.
  • سایر مقادیر داده را در حالت پیش فرض خود بگذارید و دستور File » Save to Server را از منوهای اصلی انتخاب کنید.
  • در کادر گفتگوی ویرایش ویرایش برای آیتم که باز می‌شود، یک نظر معنی‌دار برای نسخه ویرایش مؤلفه در قسمت Release Notes تایپ کنید (به عنوان مثال، Initial release of the resistor component saved from Manufacturer Part Search)، سپس روی OK کلیک کنید . هنگامی که مؤلفه در Workspace ذخیره می شود، یک گفتگوی وضعیت باز می شود. وقتی این کار کامل شد، ویرایشگر مؤلفه بسته می شود.

یافتن و ذخیره کانکتور

  • آخرین قطعه ای که پیدا می شود هدر 2 پین است. به پانل جستجوی قطعات سازنده بازگردید . این بار از قابلیت های جستجوی وجهی پنل استفاده خواهید کرد.
  • در منوی کشویی دسته بندی ها ، سرصفحه ها و محفظه های سیمی را  در دسته همه » اتصالات انتخاب کنید .
  • روی دکمه فیلترها کلیک کنید (پانل جستجوی قسمت سازنده، دکمه فیلترها) برای نمایش پنجره فیلترها .
  • لیست فیلترهای موجود به صورت پویا متناسب با دسته مورد استفاده به روز می شود و می تواند بسیار طولانی باشد. برای کمک به مدیریت آن، تنها فیلترهایی که معمولاً استفاده می شوند نمایش داده می شوند. به انتهای لیست بروید و روی آن کلیک کنیدپانل جستجوی بخش سازنده، گزینه نمایش فیلترهای بیشترپیوند برای نمایش تمام فیلترهای موجود
  • یک روش کارآمد برای کار با فیلترها استفاده از فیلد جستجو در بالای صفحه فیلترها است . جستجو رشته هایی را برمی گرداند که در نام فیلتر یا در تنظیمات فیلتر مطابقت دارند . با استفاده از عبارات جستجوی زیر، فیلترها را اعمال کرده و گزینه های فهرست شده در زیر را انتخاب کنید:جستجو برایانتخاب کنیدhas modelHas Model: YescontactsNumber of Contacts: 2pitchTerminal Pitch: 2.54mmmaleContact Gender: MalestraightMounting Style: STRAIGHT
  • همانطور که در زیر نشان داده شده است، باید تعداد کمی هدر نر عمودی 2 پین برگردانده شود. یک رابط نر عمودی 2 پین مناسب با گام پین 2.54 میلی متر (0.1 اینچ) را از نتایج جستجو انتخاب کنید  Samtec TSW-102-26-F-S، و رویPnl ManufacturerPartSearch Btn Save AD22 10 در قسمت Component Details را فشار دهید .
  • در گفتگوی ایجاد مؤلفه جدید که باز می شود، نوع مؤلفه Connectors را انتخاب کرده و تأیید را کلیک کنید .
  • در کادر گفتگوی Use Component Data که باز می‌شود، گزینه Show only matching with template را در سمت چپ بالای کادر غیرفعال کنید و گزینه‌های Parameters ، Symbols ، Footprints  و Datasheets را فعال کنید، سپس روی OK کلیک کنید .
  • ویرایشگر تک مؤلفه با بارگیری داده های انتخابی باز می شود. مقادیر داده ها را در حالت پیش فرض قرار دهید و دستور File » Save to Server را از منوهای اصلی انتخاب کنید.
  • در کادر گفتگوی ویرایش ویرایش برای آیتم که باز می‌شود، یک نظر معنی‌دار برای نسخه ویرایش مؤلفه در قسمت Release Notes تایپ کنید (به عنوان مثال، Initial release of the connector component saved from Manufacturer Part Search)، سپس روی OK کلیک کنید . هنگامی که مؤلفه در Workspace ذخیره می شود، یک گفتگوی وضعیت باز می شود. وقتی این کار کامل شد، ویرایشگر مؤلفه بسته می شود.
WhatsApp
Email
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *