کنترل بیسیم تجهیزات

کنترل بیسیم تجهیزات

جدیترین مقالات

5 – تنظیم قوانین طراحی (Rules) در Altium Designer

با نام خداوند جان و خرد.برای آشنایی بیشتر می توانید در گوگل کلمات کلیدی زیر را سرچ نمایید:آلتیوم دیزاینر-Altium Designer-آلتیوم-Printed circuit board-مدارچاپی-آموزش آلتیوم دیزاینر

دوستان رویه آموزش رو تغییر دادیم.توی متن نوشته یک شمای کلی از چیزهایی که می خواهیم داخل مقاله آموزش بدیم قرار میدیم و آموزش کامل را داخل فیلم براتون قرار میدیم.هم کار ما آسونتر میشه و هم آموزش بصورت فیلم ملموس تر خواهد بود.

در این نوشته خواهید خواند:

  • قوانین طراحی عرض مسیریابی
  • تعریف Electrical Clearance Constraint
  • تعریف Routing Via Style
  • نقض قوانین طراحی موجود
  • قوانین طراحی را مرور کنید

ویرایشگر PCB یک محیط قواعد محور است، به این معنی که وقتی اقداماتی را انجام می دهید که طراحی را تغییر می دهد، مانند placement، جابجایی اجزا یا مسیریابی خودکار برد، نرم افزار بر هر عمل نظارت می کند و بررسی می کند که آیا طرح همچنان با قوانین مطابقت دارد یا خیر. قوانین طراحی اگر اینطور نباشد، خطا بلافاصله به عنوان نقض برجسته می شود. تنظیم قوانین طراحی قبل از شروع کار بر روی برد به شما امکان می دهد تا روی کار طراحی متمرکز بمانید و مطمئن باشید که هر گونه خطای طراحی بلافاصله برای توجه شما علامت گذاری می شود.

قوانین طراحی در محاوره ویرایشگر قوانین و محدودیت های PCB پیکربندی می شوند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است ( Design » Rules ). قوانین به ده دسته تقسیم می شوند که سپس می توان آنها را به انواع قوانین طراحی تقسیم کرد.

Dlg PcbDesignRules AD21 6 840x466 1 1 1

قوانین طراحی عرض مسیریابی(Routing Width Design Rules)

عرض مسیریابی توسط قانون طراحی عرض مسیریابی قابل اجرا کنترل می شود، که نرم افزار به طور خودکار زمانی که دستور Interactive Routing را اجرا می کنید و روی یک شبکه کلیک می کنید، آن را انتخاب می کند.(لینک در سایت مرجع)

Dlg DesignRules RoutingWidthRules AD21 6 840x560 1 1 1

تعریف Electrical Clearance Constraint

گام بعدی این است که تعریف کنیم اجسام الکتریکی که متعلق به شبکه های مختلف هستند چقدر می توانند به یکدیگر نزدیک باشند.

این الزام توسط محدودیت ترخیص الکتریکی(Clearance Constraint) انجام می شود. برای آموزش، فاصله 0.25mmبین تمام اشیاء مناسب است.

توجه داشته باشید که با وارد کردن یک مقدار در فیلد Minimum Clearance، آن مقدار به طور خودکار بر روی تمام فیلدهای منطقه شبکه در پایین دیالوگ اعمال می شود. شما فقط زمانی نیاز به ویرایش در منطقه grid دارید که نیاز به تعریف فاصله بر اساس نوع شی دارید.(لینک در سایت مرجع)

Dlg DesignRules ClearanceConstraint AD21 6 840x637 1 1 1

تعریف Routing Via Style

با مسیریابی و تغییر لایه ها، یک via به طور خودکار اضافه می شود. در این شرایط، ویژگی‌های via توسط قانون طراحی Routing Via Style تعریف می‌شوند. اگر یک via را از منوی Place قرار دهید ، مقادیر آن توسط تنظیمات اولیه پیش‌فرض داخلی تعریف می‌شوند. برای آموزش، قانون طراحی Routing Via Style را پیکربندی خواهی کرد.(لینک در سایت مرجع)

Dlg DesignRules ViaStyle AD21 6 840x560 1 1 1

نقض قوانین طراحی موجود

ممکن است متوجه شده باشید که پدهای ترانزیستور نشان می دهد که تخلف وجود دارد. بر روی یک تخلف کلیک راست کرده و مطابق شکل زیر، در منوی کلیک راست، موارد نقض را انتخاب کنید. جزئیات نشان می دهد که وجود دارد:

(لینک در سایت مرجع)

Violation PadClearance RC SL AD21 6 840x343 1 1 1

قوانین طراحی را مرور کنید

برد جدید پیش‌فرض ایجاد شده توسط نرم‌افزار شامل قوانینی می‌شود که در هر طراحی مورد نیاز نیستند و بسیاری از قوانین طراحی دیگر باید متناسب با نیازهای طراحی شما تنظیم شوند. به همین دلیل، بررسی قوانین طراحی بسیار مهم است. این را می توان در ویرایشگر قوانین و محدودیت های PCB انجام داد(لینک در سایت مرجع)

Dlg PcbDesignRules AD21 6 840x466 3 1 1

کلیه مقالات را می توانید از لینک زیر ببینید.(کلیک کنید)

WhatsApp
Email
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *